افزایش قد تا ۱۰ سانت با تغذیه مناسب

height_1

هر نژادی دارای قد و ظاهر بخصوص خود است برای مثال هلندی ها بلند ترین افراد جهان شناخته میشوند و میانگین قدآن ها ۱۹۱ میباشد ولی با این حال کشور های اسیایی مانند فیلیپین،اندونزی،چین،مالزی دارای قد کوتاهی دارند تعدادی از آن ها شاید قدشان به ۱۶۰ هم نرسد!

تنها روشی که  میتوان بعد از سن استخوانی که ۲۳ سال گفته میشود افزایش قد داشت جراحی افزایش قد هست.این جراحی به علت دردناک بودن و مدت زمان طولانی و هزینه سنگین به افراد پیشنهاد نمیگردد و اما کسانی که زیر سن ۲۳ سال هستنند و صفحه رشدی آن ها هنوز باز است می توان امیدواربود که افزایش قد داشته باشند اما چقدر میتوان افزایش قد داشت را هیچکس نمیداند!

داشتن تغذیه مناسب،ورزش های افزایش قد،طب مکمل،مصرف ویتامین ها و مکمل ها بخصوص مورد تایید سازمان بهداشت و دارو مهم ترین روش های افزایش قد در سنین رشد هستنند.

تغذیه مناسب

تغذیه مناسب بسیار مهم است.چقدر خوردن مهم نیست،چه زمان و چی خوردن مهم است! سعی کنید تا میتوانید تعداد وعده های غذایی خود را افزایش دهید اگر امکانش هست به ۴ وعده در روز برسانید.از غذا های پر ویتامین و پر پروتئین میل نمایید.

ویتامین ها و موادی که بیشترین تاثیر را در افزایش قد میگذارند چیست؟

پروتئین : 

مصرف به اندازه پروتئین میتواند در افزایش قد به شما کمک کند.آب پنیر یا Whey یا به عربی ماء الجبن گفته میشود یکی از منابع سرشار از پروتئین است برای طرز تهیه اب پنیر در اینترنت به دنبال نتایج باشید.

ویتامین A : 

ویتامین A هم یکی از ویتامین هایی هست که بیشترین تاثیر را در افزایش قد افراد دارد منابع ویتامین A به زودی در سایت دکتر تغذیه من منتشر میگردد.

ویتامین D : 

وجود ویتامین D در بدن دارای خواص خودش هست ویتامین D3 به جذب کلسیم کمک میکند و با این عمل استخوان سازی انجام میگردد و میتواند باعث افزایش قد شود.

ویتامین C : 

ویتامین C یک انتی اکسیدان برای تقویت سیستم ایمنی بدن است گفته میشود ویتامین C میتواند در افزایش قد به صورت غیرمستقیم موثر باشد.

ویتامین های B کمپلکس : 

B1,B2,B3,B5,B6,B7,B9,B12 مجموعه ویتامین های B کمپلکس هستنند.بهترین راه دریافت این ویتامین ها تزریق آمپول B کمپلکس یا B12 زیر نظر پزشک است.

کلسیم:

کلسیم برای استخوان سازی ضروری است و شیر و لبنیات منبع خوبی برای دریافت کلسیم هستنند.خوردن قرص و مکمل های کلسیم برای افزایش قد پیشنهاد نمیگردد.

پستی جدا برای منابع کلسیم قرار خواهد گرفت .

منگنز : 

منگنز هم در افزایش قد بی تاثیر نیست و کمبود منگنز در بدن میتواند باعث کوتاهی قد  جزئی شود.منابع سرشار از منگنز در پستی جدا قرار خواهد گرفت.

منابع طبیعی : آجیل گردو،بادام ،حبوبات، چای سبز و سیاه،غلات کامل و آب آناناس

ید :

فکر میکنم همه ید را بهتر بشناسیم! ید در افزایش قد موثر است اما به صورت مستقیم تاثیری برای افزایش قد ندارد.

منابع طبیعی ید: ماست، تخم مرغ، شیر، موزارلا، زغال اخته، جلبک دریایی، لوبیا، توت فرنگی

فلوراید: 

فلورید نام آنیون عنصر فلوئور است که در اب موجود است این عنصر برای سلامت دندان ها و استخوان نیمه ضروری است این عنصر دارای عوارض خود نیز هست.

منابع فلوراید : اب،چای،مرغ،ساردین،آب انگور

زینک-روی : 

عنصر روی یا زینک یکی از مهم ترین عناصر در افزایش قد میباشد.مصرف روزانه ۱ عدد قرص زینک پلاس زیر نظر پزشک یا متخصص تغذیه پیشنهاد میگردد.

2 Comments

  1. Arman میگه پاسخ دادن

    سلام من قدم ۱۷۷ هستش و تا عید ۱۶ سالم میشه ایا امکان افزایش قد من تا ۱۸۵ هست در خانواده پدری همه قدشون بالای ۱۸۰ هست اگه امکانش هست راهنمایی کنید مرسی از سایت خوبتون

  2. بی نام میگه پاسخ دادن

    سلام من قدم ۱۵۵هست و پانزده سالمه وتوی خانواده ی پدری و مادری همه قدشون ۱۸۵,۱۸۰هست من اعتماد به نفس ندارم میخواستم بدونم که است ممکنه قدم به ۱۷۵برسه تا سال دیگه میشه کمکم کنید