smokehouse-burger

راه های بسیاری برای کاهش میزان زیادی وزن در مدت کم وجود دارد.هر چند، بیشتر آن ها شما را گرسنه و ناراضی می کنند.اگر اراده ای آهنین ندارید،اینجور برنامه ها برای شما مناسب نیست!. این مشکل به صورت کامل توسط دکتر تغذیه من حل شده است .نوع استخوان بندی،سوابق احتمالی بیماری و سفره غذایی خانواده شما ،بهترین برنامه های تغذیه ای را با هدف به بهترین نتایج به شما ارائه خواهیم کرد.

 


برنامه ما به طور خلاصه به شرح ذیل می باشد:
⦁ کاهش قابل توجه اشتها.
⦁ کم کردن سریع وزن، بدون گرسنگی.
⦁ بهبود همزمان سلامت متابولیک.

 

در این جا یک برنامه با سه گام برای کاهش سریع وزن ارائه می شود:
۱- کاهش قند ها و نشاسته ها
مهم ترین بخش این است که قند ها و نشاسته ها (کربوهیدرات ها) را کم کنید.
تمام این ها غذاهایی هستند که ترشح انسولین را تحریک می کنند. شاید ندانید که انسولین اصلی ترین هورمون ذخیره چربی در بدن است.
زمانی که انسولین کم می شود، چربی راحت تر می تواند چربی های ذخیره شده را آزاد کند و بدن شروع به سوزاندن چربی به جای کربوهیدرات می کند.
عجیب نیست اگر با این روش غذا خوردن در هفته اول ۴ کیلو (حتی بیشتر) وزن کم کنید که تنها شامل چربی بدن میباشد.
این یک نمودار از مطالعه ای بر روی رژیم های کم کربوهیدرات و کم چربی در زنان دارای اضافه وزن یا چاق است.

۱۱۴۵۲۱۱

گروه کم کربوهیدرات تا زمان سیری غذا می خورند، در حالی که گروه کم چربی از دریافت کالری محروم شده و احساس گرسنگی می کنند.
خلاصه مطلب این است که انسولین خود را کم کنید تا به صورت طبیعی شروع به خوردن کالری کمتر و احساس گرسنگی کمتر کنید.
به زبان ساده، کاهش انسولین کاهش چربی را به صورت طبیعی انجام می دهد.
سخن آخر: حذف قند و نشاسته (کربوهیدرات ها) از رژیم سطوح انسولین شما را کاهش داده، اشتهای شما را از بین برده و باعث می شود بدون گرسنگی وزن کم کنید.
۲٫ خوردن پروتئین، چربی و سبزیجات
هر یک از غذاهای شما باید شامل یک منبع پروتئینی، منبع چربی و سبزیجات کم کالری باشند.
منابع پروتئین:
⦁ گوشت – گوشت گاو، مرغ، غیره
⦁ ماهی و غذاهای دریایی – ماهی سالمون، ماهی قزل آلا، میگو، خرچنگ دریایی و غیره.
⦁ تخم مرغ – تخم مرغ حاوی امگا ۳ یا تخم مرغ های محلی بهترین گزینه ها هستند.
نمی توان بیش از این بر اهمیت خوردن مقدار زیاد پروتئین را تأکید نمود.
مشخص شده است که مصرف پروتئین می تواند متابولیسم بدن را تا میزان ۸۰ تا ۱۰۰ کالری در روز افزایش دهد.
رژیم های غذایی سرشار از پروتئین همچنین می توانند اعتیاد غذایی را تا ۶۰% کاهش دهند، میل به ریزه خواری اواخر شب را کاهش داده و به قدری شما را سیر کنند که ۸۰۰ کالری کمتر در روز بخورید؛ تنها با اضافه کردن پروتئین به برنامه غذایی شما،این عالی نیست؟ رژیم پر پروتئین و پر ویتامین به پوست و موی شما هم نیز کمک خواهد کرد!.افراد ورزشکار،خانم های باردار،افراد در سنین رشد نیاز بالایی به پروتئین دارند!

زمانی که صحبت از کاهش وزن می شود،تنها محاسبه کالری کافی نیست! قبل از کالری میزان پروتئین هم محاسبه کنید 🙂

سبزیجات کم کربوهیدرات:
⦁ بروکلی
⦁ گل کلم
⦁ اسفناج
⦁ کلم پیچ
⦁ کلم بروکسل
⦁ برگ چغندر
⦁ کاهو
⦁ خیار
⦁ کرفس

از این که بشقاب خود را با این سبزیجات پر کنید نترسید! خوردن سبزیجات کم کربوهیدرات بجز سود برای شما چیزی به همراه ندارند.

رژیم غذایی بر پایه گوشت و سبزیجات شامل تمام فیبر ها، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامتی شماست. هیچ نیاز فیزیولوژیکی به مکمل ها و قرص ها در رژیم غذایی وجود ندارد.

منابع چربی:
⦁ روغن زیتون
⦁ روغن نارگیل
⦁ کره
⦁ روغن کنجد
⦁ روغن حیوانی
⦁ روغن های سرخ کردنی

۲ تا ۳ وعده غذایی در روز بخورید. اگر در هنگام بعد از ظهر احساس گرسنگی کردید، میتوانید تا ۵ وعده افزایش دهید.

از این که چربی بخورید نترسید، تلاش برای مصرف همزمان مواد غذایی کم کربوهیدرات و کم چربی منجر به شکست در برنامه غذایی شما یا رژیم شما خواهد شد و یک روز نشده رژیم را ترک خواهید کرد.

بهترین نوع روغن سرخ کردنی که می توان از آن استفاده کرد، روغن نارگین است. این روغن سرشار از چربی هایی به نام “تری گلیسیرید” است این چربی ها بهتر از سایر چربی ها بوده و می تواند تا حدی متابولیسم را بالا ببرد.روغن زیتون و روغن کنجد درصورت موجود نبودن روغن نارگیل بهترین معادل های چربی سرخ کردنی هستنند.

دلیلی برای ترس از این چربی های طبیعی وجود ندارد، مطالعات جدید نشان می دهند که چربی های اشباع شده به هیچ عنوان خطر بیماری های قلبی را افزایش نمی دهند.

برای این که ببینید چطور می توانید وعده های غذایی خود را تهیه کنید میتوانید جهت دریافت رژیم اینترنتی از دکتر تغذیه من کمک بگیرید.

۳٫ چهار بار در هفته ورزش کنید
لازم نیست در این برنامه حتما ورزش کنید تا وزن کم کنید، اما ورزش کردن توصیه می شود.
بهترین گزینه ۳ تا ۴ بار مراجعه به باشگاه در طول هفته است. گرم کنید، وزنه بردارید و ورزش های کششی انجام دهید.
اگر اولین بار است که به باشگاه می روید، از یک مربی مشورت بگیرید.
اگر وزنه زدن گزینه خوبی برای شما نیست، ورزش های ساده تر دیگری مانند دویدن، پیاده روی، شنا یا راه رفتن کفایت می کند.
سخن آخر: بهترین کار این است که تمرین های مقاومتی مانند بدنسازی انجام دهید. اگر این گزینه خوبی برای شما نیست، ورزش های ساده تری هم وجود دارند.

اختیاری – هفته ای یک بار کربوهیدرات بخورید
می توانید یک روز در هفته را به عنوان «تعطیلی» انتخاب کنید که در آن کربوهیدرات بیشتری بخورید. بسیاری از افراد روز پنجشنبه را ترجیح می دهند.
این مهم است که سعی کنید به منابع کربوهیدراتی سالم تری مانند جو دو سر، برنج، سیب زمینی، میوه ها و غیره روی آورید.
اما تنها در روزی که برای خوردن کربوهیدرات بیشتر انتخاب می کنید؛ اگر این کار را بیش از یک بار در هفته انجام دهید، موفقیت چندانی در رژیم  خود نخواهید دید

۸ نکته سریع و راحت جهت کاهش وزن

در این جا ۸ نکته دیگر برای کاهش سریع و راحت راحت وزن قرار گرفته اند.

۱٫ صبحانه ای سرشار از پروتئین بخورید. مشخص شده است که خوردن صبحانه با پروتئین بالا هوس غذا را در طول روز کاهش می دهد.

۲٫ از خوردن نوشیدنی های شیرین و آب میوه های غیرطبیعی خودداری نمایید. این ها مهم ترین چاق کننده هایی هستند که می توانید وارد بدن خود کنید و نخوردن آن ها می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

۳٫ نیم ساعت قبل از وعده غذایی آب بنوشید. یک مطالعه نشان داده است که نوشیدن آب، نیم ساعت قبل از غذا کاهش وزن را تا ۴۴% در طول ۳ ماه افزایش می دهد.

۴٫ قهوه  سبز یا چای سبز بنوشید. اگر قهوه خور یا چای خور هستید، پس هر چقدر که می خواهید از آن ها بنوشید، چون کافئین موجود در آن ها می تواند متابولیسم شما را ۳ تا ۱۹% افزایش دهد.

۵٫ بیشتر غذای های اورگانیک و طبیعی بخورید. هرچقدر غذا های موجود در رژیم شما سالم تر باشد شما بعد از خوردن غذا دیرتر احساس سیری خواهید کرد.

۶٫ آرام غذا بخورید. کسانی که سریع غذا می خورند وزن بیشتری در طول زمان رژیم اضافه می کنند. آرام خوردن باعث سیری بیشتر شما و افزایش هورمون های کاهش وزن می شود.

۷٫ از بشقاب های کوچک تر استفاده کنید. مطالعات نشان می دهند که افراد زمانی که بشقاب کوچکتری استفاده می کنند، به صورت خودکار کمتر می خورند. عجیب است، اما جواب میدهد.

۸ . هر شب خوب بخوابید. خواب کم یکی از عوامل خطر در افزایش وزن است، پس توجه به خواب بسیار مهم است.

رژیم درمانی اینترنتی