sixpackkk

شما هم از آن دسته از افراد هستید که دوست دارید شکمی عضله ای یا اصطلاحا سیکس پک داشته باشید؟ این خواسته دور از بعید نیست و میتوانید با انجام این تمرینات ۲ تا ۴ بار در هفته به نتایج خوبی دست پیدا کنید. درواقع این تمرینات به رشد عضلات شکم شما کمک میکنند و باعث سفتی و شش تکه شدن شکم شما میشود فقط یادتان باشد قبل از شروع هرگونه تمرینی با پزشک معالج خود مشورت های لازم را به عمل آورید.قبل از شروع این تمرینات حتما بایستی تا ان جا که قلبتان اجازه میدهد گرم کنید که از اسیب های احتمالی جلوگیری نمایید.

سوزاندن چربی های اضافه و کاهش وزن قبل از شروع تمرینات

قبل از انکه این تمرینات رو شروع بکنید مطمئن باشید اضافه وزن ندارید و اگر هم دارید شروع به چربی سوزی نمایید و وزن خود را در محدوده ایده عال قرار دهید یادتان باشد که چربی های شکم از نمایان شدن عضلات شکم جلوگیری میکند.

 

تمرین ۱ : کرانچ شکم

کرانچ یکی از ورزش های اصلی مربوط به ناحیه شکم است.

نوع انجام این حرکت به این صورت است،در ابتدا بر روی زمین از کمر دراز بکشید و پاها و نوع قرارگیری خود را دقیقا مانند ورزش دراز و نشست (شکم) در اورید و به این تفاوت که به جای بلند کردن کمرخود،شانه هارو بلند کنید.

۲۲۲

نوع انجام حرکت کرانچ تقریبا مانند به دراز و نشست است و با این تفاوت که تنها عضلات شکم را درگیر کرده و تاثیری بر عضلات باسن ندارد و در انجام این حرکت بخش تحتانی کمر از زمین جدا نمیشود.

 تمرین ۲ : دراز و نشست (شکم)

sit-ups

یکی از اصلی ترین حرکات جهت رشد عضلات شکم،ورزش دراز و نشست میباشد که اکثر افراد با آن آشنایی دارد.این تمرین به غیر از رشد عضلات شکم،ماهیچه های خم کننده لگن را نیز تقویت میکند.

 

 تمرین ۳ : سنگین توپ – Medicine Ball Slam

ssys

یکی از بهترین تمریناتی هست که میتوانید جهت رشد عضلات شکم خود و حتی کمر نیز استفاده نمایید.برای انجام این تمرین به یک توپ طبی یا توپ بسکتبال نیاز دارید.پاهای خود را به اندازه شونه خود باز نموده و توپ را در بالای سر خود با دو دستان خود گرفته و مقداری باسن خود را جلوآورید و توپ را روبروی خود پرتاب نمایید به یاد داشته باشید که کمرخود را تکان ندهید.