LLKLL

با جرعت میتوان گفت سلامتی یکی از نعمت هایی است که از طرف خداوند دریافت کرده ایم،برای قدردانی از خداوند بایستی به سلامتی خود همواره اهمیت دهیم.در ماه مبارک رمضان بیشتر افراد در روز های اول دچار کاهش وزن بسیار شدید میشوند،بعضی ها هم چندکیلویی وزنشان بالاتر میرود و به اصطلاحا شکم می آورند!. این ها تنها با چند راهکار ساده قابل پیشگیری هستنند.در ماه مبارک رمضان زمان مناسبی برای گرفتن رژیم غذایی نیست اما باید بدانید چه بخورید و چگونه بخورید!

 

توصیه ۱ : پرخوری در هنگام افطار و سحر ممنوع!

پرخوری ممنوع! بهتر است مقدار کمی غذا در حین افطار میل نمایید تنها جهت رفع نیاز بدن و تا سحر چندین وعده غذایی میل نمایید نه به این صورت که هم سحری و هم افطار خود را در یک وعده بگذارید! اینکار فقط شما را در حین روزه داری گشنه تر میکند و میتواند باعث اسیب به بدن شود.

توصیه ۲ : کم آبی بدن در ماه مبارک رمضان

بهتر است از حین افطار تا سحر اب مورد نیاز رو بدن خود را بنوشید.میزان اب بسته به بدن و هر فرد و فعالیت و.. متغیر است و نمیتوان عددی دقیقی ارائه کرد اما بهتر است اب مورد نیاز بدنتان را در ماه مبارک رمضان به وسیله میوه جات،سبزیجات،آب تامیین کنید.

توصیه ۳ : تا حد امکان زولبیا و بامیه مصرف نکنید

تنها فکرش هم وسوسه کننده است،بعد از ساعت ها در ثانیه ای به این دو خوراکی مورد علاقه و خوشمزه در ماه مبارک رمضان هجوم میبرید! بهتر است تا حد امکان زولبیا و بامیه مصرف نکنید که تنها باعث افزایش وزن شما میشود و بلکه برای سلامتی بسیار مضر است.

توصیه ۴ : سبزیجات،مصرف میوه در حین افطار

مصرف زیاد سبزیجات و مصرف میوه به تمامی افراد روزه دار پیشنهاد میگردد.سبزیجات و میوه جات منبع اصلی ویتامین ها هستنند و  برای تامیین اب بدن نیز کمک کننده هستنند.

توصیه ۵ : ویتامین ها،مواد معدنی،پروتئین

در ماه مبارک رمضان،کمبود ویتامین ها و مواد معدنی بسیار رایج است.بهتر است زیر پزشک تغذیه خود   و به دستور آن مکمل های لازم را برای ماه مبارک رمضان را فراهم کنید که دچار کمبود مواد معدنی و ویتامین ها نشوید.بهتر است در رژیم غذایی خود در ماه مبارک مبارک رمضان تخم مرغ،گوشت،و.. جهت تامین پروتئین بدن قرار دهید.

توصیه ۶ : ورزش در ماه مبارک رمضان 

ورزش برای افراد الزامی است ! نه در موقعی که در حال روزه گرفتن هستین زیرا در آن موقع بدن شما ضعیف است و نیاز شدیدی به مصرف اب و مواد مورد نیاز بدن دارد تنها باعث ازیت و ازار بدن میشود. بهتر از ۲ ساعت از افطار کردن گذشته باشد به ورزش خود مشغول شوید.

توصیه ۷ : نمک و چربی ها به حداقل برسد

پیشنهاد میگردد مصرف نمک و چربی های خود را در ماه مبارک رمضان کاهش دهید،مصرف زیاد نمک و چربی ها میتواند باعث اسیب به بدن شود.